Cart 0

Terms & Conditions Read about our terms & conditions

Generelt

De følgende betingelsene gjelder alle bestillinger som forbruker/kunden (du/deg) sender til Golfstrøm ANS – organisasjonsnummer: 915490107 (Golfstrøm/vi/oss) via nettsiden vår (http://golfstrom.no). Dette betyr at denne avtalen gjelder mellom Golfstrøm ANS – organisasjonsnummer: 915490107 og selskapets kunder.

For å sende inn en bestilling via vår nettbutikk må du lese og akseptere nettbutikkens generelle vilkår og betingelser ved å trykke på knappen „I have read, understood and accept the terms & conditions”. Dette betyr at du samtykker i alle betingelsene. Vi kan endre betingelsene av og til. Det er kundens (ditt) ansvar å lese og forstå nettbutikkens generelle vilkår og betingelser før kunden (du) sender inn en bestilling.

Du må være over 18 år og ikke være under vergemål, med bostedsadresse i Norge, Sverige, Denmark, Finland, Island, Storbritannia, Irland, Tyskland, Polen for å legge inn en bestilling. Tollavgifter kan tilkomme ved levering til andre land enn Norge. Personer som er 16 år eller eldre skal betales kun per oppkrav.

Golfstrøm sin nettbutikk tilbyr produkter og varer som er på lager. Det at du legger varen i en handlekurven betyr ikke at den ble reservert. Varen kan bli kjøpt av andre kunder før sjekk ut blir fullført.

Du kan sjekke, endre og slette varer i handlekurven din før du legger inn en bestilling.

Golfstrøm ANS forbeholder seg retten til å trekke tilbake et hvilket som helst produkt når som helst.

Registering

For å legge inn en bestilling via Golfstrøm sin nettbutikk anbefaler vi at du registerer deg og oppretter en kundekonto. Vi vil merke at det er frivillig for vedkommende å oppgi personopplysninger, dvs. at du kan legge inn en bestilling uten å registrere deg. Likevel anbefaler vi å opprette en konto på Golfstrøm sin nettside, slik får vi mulighet til å behandle bestillingene dine på raskest mulig måte. Du må også kun oppgi dine riktige og ekte personale opplysninger. Vi forbeholder oss retten til å sende varer kun til private personer. Du er forpliktet til å oppgi informasjon og opplysninger som er riktige, oppdaterte, nøyaktige og fullstendige. Det er ditt ansvar å sjekke om informasjon og opplysninger om deg er riktige og oppdaterte.

Vi anbefaler på det sterkeste at du holder passordet ditt på en sikker måte. Du må umiddelbart kontakte Golfstrøm Customer Service ved uautorisert bruk av kontoen din.

Sjekk vår personvernpolicy for å få vite hvordan vi behandler din formasjon og private opplysninger om deg.

Bestilling

Bestillingen legges inn via Golfstrøm sin nettside – http://golfstrom.no

Når du har lagt og sendt inn en bestilling, får du en bekreftele per e-post, forutsatt at du har oppgitt din riktige og oppdaterte e-post adresse. Hvis vi ikke får mulighet å utføre bestillingen din, vil du få beskjed så fort som mulig. Hvis vi allerede har fått en betaling for en bestilling som vi ikke kan utføre og vi ikke rekker å gi deg beskjed om et problem med levering av bestillingen din, skal vi kontakte deg og tilbakeføre beløpet umiddelbart.

Du kan sjekke bestillingen din, totalpris incl. Mva (VAT), fraktpris før du betaler for bestilte varer. Vi anbefaler å legge en anmerkning som gjelder leveringsadresse og kontaktperson ved levering.

Avtaleingåelse

Når du legger inn en bestilling, betyr det at det inngås avtale mellom deg og Golfstrøm ANS. Når varene er deg i hende, anses avtalen som gjennomført og avsluttet.

Priser

Prisene på varene som er oppgitt inkluderer mva (VAT). Prisene på varene inkluderer ikke frakt. Hvis merverdiavgift blir endret, vil alle priser på nettsiden blir oppdaterte. Hvis merverdiavgift som gjelder på bestillingsdatoen endres etter at bestillingen er opprettet, vil den nye prisen stå på bestillingen uten at du blir varslet om det.

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) for levering til Norge.

Levering- og leveringskostnader

Legg merke til at priser og leveringskostnader blir forskjellige for ulike land pga. fraktkostnader og valuta.

Vi gjør vårt ytterste for å sende bestillingen din så fort som mulig, helst innen 24 timer (mandag – fredag) etter at en bestiling er bekreftet. Vi sender bestillingene i den rekkefølgen de kommer inn. Selv om vi sender en bestilling innenfor avtalt tidsramme, kan det oppstå uventede forsinkelser. Hvis du ikke får en bekreftelse om at bestillingen din ble sendt innen 48 timer, vennligst kontakt Golfstrøm Customer Service.

Pakker som ikke kan leveres etter gjentatte forsøk, eller som blir liggende uavhentet på utleveringsstedet, vil medføre at Golfstrøm belaster deg med et gebyr for å dekke kostnadene for levering.

Ved standard levering tar det vanligvis mellom 2–7 virkedager fra den dagen du fikk bekreftelse om at bestillingen din ble sendt, med mindre det inngås avtale om noe annet. Leveringstid kan variere i forbindelse med leveringssted og kan ta opptil 30 dager fra den dagen du fikk bekreftelse om at bestillingen din ble sendt.

Hvis en levering skulle bli mer enn 30 dager forsinket, kan du kansellere bestillingen. Golfstrøm tar ikke ansvar for forsinkelser som er forårsaket av toll behandling og logistikkselskap.

Hvis det oppstår en forsinkelse i levering pga. varemangel eller som er forårsaket av oss, får du beskjed om det på telefon eller e-post så fort som mulig. Da får du en mulighet å avbestille bestillingsvare og si opp avtale. I så fall skal vi tilbakeføre beløpet du betalte umiddelbart inntil 30 dager etter oppsigelse og avbestillingen.

Bestillingen blir sendt til den adressen du oppgav da du oprettet kontoen din. Vennligst legg en anmerkning under bestillingen eller kontakt Golfstrøm Customer Service så fort som mulig hvis du vil få levert til en annen adresse.

Hvis du ikke mottar varene innen angitt dato, kan du kontakte Golfstrøm Customer Service på e-post.

Avbestilling

Du har rett til å returnere varer eller avbestille din bestilling fra den dagen du sender en bestilling, frem til og med 14 kalenderdager etter at du har mottatt de bestilte artiklene. Du har med andre ord rett til å kjøpe en vare/varer, prøve den/dem og returnere innen 14 dager om du ikke ønsker den/dem. Hvis du allerede har betalt for de bestilte artiklene, vil du få pengene tilbake inklusive standard leveringskostnader og eksklusive returkostnader. Husk at det er ditt ansvar for betale for en returpakke. Hvis du velger å returnere eller avbestille bare deler av bestillingen, får du ikke tilbakeføring av leveringskostnad.

Vi anbefaler alltid å sende retursending med sporingsnummer fra Posten eller en annen fraktleverandør og beholde sendingskvittering som bevis, da alt ansvar for at varen ankommer oss ligger på deg som kunde.

Hvis du ønsker å returnere varer, må du informere oss skriftlig, enten per e-post: customerservice@golfstrom.no, via returskjema på Golfstrøm sin nettside eller ved å sende det ferdigtrykte returskjemaet som fulgte med de bestilte varene til Golfstrøm ANS, Nedre Bakklandet 20A, 7014 Trondheim, i alle tilfeller innen 14 kalenderdager etter at du har mottat de bestilte artiklene. Returskjemaet må inneholde et ordrenummer og dine kontaktopplysninger. Da har du ytterligere 14 dager til å returnere artiklene til oss. Ved godkjent retur vil vil sørge for en tilbakebetaling med samme betalingsmetode som du benyttet eller hvis du ikke har betalt for artiklene vil vi godskrive deg for retur av artiklene på kontobalansen din, så fort som mulig og senest 14 dager etter at vi har fått beskjed om kanselleringen, forutsatt at vi har mottatt artiklene eller dokumentasjon på at du har sendt dem til oss. Du kan gjerne skrive en melding til Golfstrøm Customer Service for å benytte en annen metode for tilbakebetaling. Dette vil ikke medføre tilleggsgebyrer.

Hvis du har fått en artikkel med en defekt, vennligst kontakt Golfstrøm Customer Service så fort som mulig og returner artikkelen. Alle produkter som blir funnet å være defekte, vil bli godtgjort. Legg merke til at alle våre varer går gjennom en kvalitetsjekk før levering.

Returer

Vi garanterer full tilbakebetaling eller erstatning av de returnerte artiklene i samsvar med avsnitt (avbestilling). Vi ber deg å være forsiktig med de bestile artiklene og eskene. Varene må eventuelt leveres i samme tilstand som de var i da du mottok dem. Dette betyr at artiklene ikke skal være skadet, skitne, vasket, endret eller slitt, og at alle Golfstrøms etiketter og merkelapper er intak. Varer som er brukt, utover det som normalt kan gjøres i fysisk butikk, det vil si, prøvd, vil bli sendt i retur og du blir belastet hele beløpet for varen. Du skal pakke varen forsvarlig, i samme emballasje som du har mottat den i. Retursendingen må sendes med Posten Norge eller annen fraktleverandør som kan benytes av privatpersoner.

Betalingsmetoder

Du kan selv velge den betalingsmåten som passer deg best.

Debetkort.

Du kan oppgi betalingsopplysningene dine når du legger inn bestillingen med et gyldig kreditt- eller debetkort (Visa, MasterCard, BankAxess). Beløpet reserveres på din konto umiddelbart etter bestilling, og vil deretter ikke være tilgjengelig på ditt betalingskort. Reservasjonen vil ikke trekkes fra ditt betalingskort før bestillingen er behandlet hos Aviator den har gått til, og vil utløses igjen dersom din bestilling blir avslått eller kansellert. Hvis bare deler av din bestilling avslås vil bare beløpet for de varene som kan leveres trekkes fra ditt betalingskort. Aviator forbeholder seg retten til å sjekke kreditt- og debetkortets gyldighet, kortets kredittstatus opp mot bestillingsverdien og kjøperens adresseopplysninger er korekte. Vi kan avvise bestillinger basert på det vi finner i disse kontrollene.

Oppkrav.

Du kan velge å betale mot oppkrav når du henter varene. Da tilkommer det prisen på beløpet som skal betales.

PayPal.

Når du velger å betale via PayPal, Golfstrøm forbeholder seg retten til å sjekke kontoens gyldighet, kredittstatus opp mot bestillingsverdien og kjøperens adresseopplynsninger er korekte og riktige. Golfstrøm forbeholder seg retten til å avvise bestillingen.

Gaverkort og rabattkode.

Hvis du har en gavekortkode eller rabattkode som skal brukes på http://golfstrom.no skal du tilføye koden din i shoppingbag, hvor det står have a coupon? Coupon code, før du fortsetter til sikker betaling.

Gavekort dekker bare prisen på varen du bestiller, ikke øvrige gebyrer. Det er ikke mulig å handle vare/varer for lavere beløp enn verdien på gavekortet/rabattkoden. Dette betyr at du ikke for til gode hvis du kjøper vare/varer for lavere pris enn gavekortets/rabattkodensverdi.

Hvis du har glemt å legge inn din rabattkode eller bruke ditt gavekort før betaling, kan vi dessverre ikke endre på dette senere.

Vi godtar ikke kontant og sjekk.

Vårt ansvar

Krig, naturalkatastrofer, terrorhandlinger, arbeidskonflikter, opptøyer, sivile uroligheter, kjernefysiske katastrofer, brann, flom, uvær, leveringsproblemer fra leverandørens side og andre omstendigheter som ligger utenfor vår kontroll, og som har innvirkning på kontrakten mellom Golfstrøm ANS og kunden, kan ikke vi holdes ansvarlig for måtte imøtekomme vilkårene spesifisert over.

Hvordan du bruker et produkt fra Golfstrøm er ditt ansvar. Hvordan det oppbevares, brukes og vedlikeholdes er den som oppbevarer, bruker og vedlikeholder produktet sitt ansvar. Vi kan ikke holde ansvar for noen form for skade, tap, lidelser eller ligende mot noen eller noe som er forårsaket, direkte eller indirekte av vårt produkt.

Vårt eventuelle maksimale ansvar for eventuelle tap eller skader som måtte oppstå i forbindelse med bestillingen din på http://golfstrom.no, skal begrenses til totalsummen på bestillingen din.

Farger

Vi gjør og har gjort vårt ytterste for å gjenspeile egneskapene til våre produkter på en nøyaktig måte når det gjelder sammensetningen, farger, gjennomskinnelighet, tekstur og struktur. Hvilken farge du vil se, er avhengig av hvilket datasytetm og type av skjerm du bruker. Derfor kan vi ikke garantere at datamaskinen din vil gjenspeile disse egneskapene på en nøyaktig måte.

Garanti

Hvis det forekommer defekter på varen du har kjøpt, vil vi overholde alle lovpålagte foreskrifter om produktgaratni. Det er din plikt å angi og forklare hvordan feilen eller mangelen viser seg. Hvis du har en klage som angår materialfeil, produksjonfeil på en vare du bestilte hos oss eller skader påført under transport, må du informere Golfstrøm Customer Service og returnere varen så fort som mulig ved å bruke vårt ferdigtrykte returskjema som fulgte med varen. (I samsvar med delene Avbestilling og Returer). Du kan som forbruker velge om varen skal repareres eller byttes.

Tildeling av rettigheter

Alle rettigheter som varemerker og opphavsrett på nettisden vår – http://golfstrom.no, tilhører til Golfstrøm ANS. Det er forbudt å bruke og kopiere Golfstrøms innhold til et annet bruk enn personlig og ikke komersiell bruk.

Firmainformasjon

Golfstrøm ANS

Organisasjonsnummer: 915490107

Adresse: Spireaveien 14a, 0580 Oslo

Nettside: http://golfstrom.no

E-post adresse: golfstrom@golfstrom.no

Opplysningsplikt

Avtaler kan inngås på norsk eller engelsk og oppbevaren av virksomheten i 5 år i henhold til bokføringsloven. Det er ikke mulig å komme til kontrakter via vår nettsiden. Hvis du ønsker å få tilsendt et nytt eksemplar av kontrakten, vennligst send en e-post: customerservice@golfstrom.no

Risikoen for varen

Risikoen for varer overgår til kjøper når angreretten, etter 14 dager fra mottakelsen, er utløpt.

Personvernpolicyen

Denne personvernpolicyen gjelder kun for Golfstrøms kunder av våre online tjenester.

Golfstrøm beskytter ditt personvern når du benytter deg av våre tjenester. Derfor er vi optatt av å ivareta ditt personvern. I det vi har kalt vår personvernpolicy forklarer vi hvordan vi samler data innfra deg, eller som du gir oss, når du inngår avtale med oss om våre tjenester, når du besøker vår internettbutikk, når du legger inn bestillingen på Golfstrøm sin nettside eller når du sender oss opplysningene om deg på e-post, via Golfstrøm sin nettside og på telefon. Vår behandling av personopplysninger skjer innenfor rammen av de generelle reglene i den norske personopplysningsloven med forskrift, samt øvrig relevant regelverk, som blant annet retningslinjer i markedsføringsloven og regnskapsloven.

Vi behandler dine personopplysningene ifølge lov Om behandling av personopplysninger, §8 bokstav a, §11 bokstav b.

Hvordan vi kommer til å bruke dine personlige opplysninger (navn, etternavn, adresse, telefonnummer, e-post adresse) til:

  1. å opprette din personlige brukerkonto hos Golfstrøm
  2. å kontakte deg hvis det oppstår problemer med levering eller svarer på spørsmål fra deg.
  3. å bekrefte at du er myndig og kan kjøpe online
  4. å sende til din postadresse beskjed med informasjon ang alt som gjelder av avtaler mellom Golfstrøm og deg.
  5. å behandle betillingene dine
  6. å sende markedsføringtilbud
  7. å sende informasjon til vinnere av online-konkurranser
  8. å analysere dine personopplysninger for å kunne gi relevante tilbud og informasjon
  9. å sende spørreundersøkelser

Opplysningene dine oppvebares så lenge det er nødvendig for oss for å behandle og utføre våre tjenester eller så lenge det er foreskrevet ifølge loven. Vi kan ikke fjerne opplysningene dine så lenge et lagringspålegg foreligger ifølge loven. For eksampel bøkforingsreglementet eller andre jurdiske grunner til å lagre opplysningene dine. Opplysningene dine lagres i Golfstrømskunder database. Du har alltid rett til å få vite om hvilke opplysninger vi har om deg og du har alltid rett til å be om at opplysningene fjernes.

Vi vil merke at det er frivillig for vedkommende å oppgi personopplysningene, dvs. at du kan legge inn en bestilling uten å registrere deg. Likevel anbefaler vi å opprette en konto på Golfstrøm sin nettside – slik får vi en mulighet å behandle bestillingene dine på en raskest mulig måte. Du har rett til å få vite om hvilke opplysninger vi har om deg. Dersom det oppstår feil, opplysningene er ufullstendige eller ikke korrekt, kan du be om at opplysningene rettes eller fjernes. For å få utskrift om informasjoner som vi har om deg, ta kontakt med Golfstrøms Customer Service. Du kan når som helst be om å tilbakekalle ditt samtykke til å sende deg markedsføringsinformasjoner, undersøkelser, newsletter, nyheter eller tilbud.

Vi formidler, selger, gir ikke opplysningene dine til en tredjepart i markedføringsøyemed. Opplysninger som vi har om deg gis til tredjepart bare for å oppfylle Golfstrøms forpliktelser overfor deg. Vi kan dele opplysningene dine med organisasjoner som feks: kredittopplysningsselskaper for å kontrollere kredittverdighet, identitet eller for å overta gjeld.

Vi har gjort vårt ytterste for å beskytte dine opplysninger mot f.ek: tap, manipulasjon eller uvedkommen tilgang. Vi tilpasser regelmessig våre sikkerhetstiltak til den forløpende teknologiske utviklingen.

Kortkjøp

Ved kortkjøp samarbeider vi med en autorisert betalingsformidler som hjelper oss med å kontrollere at kortet er gyldig for kjøp direkte mot banken din. Vår betalingsformidler behandler kortinformasjonen på korrekt måte i henhold til den internasjonale sikkerhetsstandarden PCI DSS som kortselskapene VISA, MasterCard, BankAxess står bak. Dette innebærer at kortopplysningene dine håndteres på en svært sikker måte. Når du handler med kort forbeholder vi oss retten til å foreta en personkontroll.

Informasjonskapsler- Cookies

En informasjonskapsel, kalt cookie er en liten tekstil som lastes ned og lagres på brukers datamaskin, mobil eller nettbrett når brukeren åpner nettside. Informasjonskapsler lagres som en fil på din datamaskin, mobil eller nettbrett i en tidsperiode på ikke mer enn 12 måneder. Informasjonskapsler for sesjoner er midlertidige og forsvinner når du stenger nettleseren. Informasjonskapselen brukes for eksempel til å lagre innloggingsdetaljer, huske handlekurv i nettbutikken eller registrere hvor brukeren beveger seg rundt på nettstedet.

Leverandøren kan benytte informasjonskapsler (”cookies”) og annen teknologi som logger opplysninger om bruk av tjenestene og nettstedet for å analysere brukermønsteret og for å tilpasse tjenester og annonsering. Informasjonskapsler er tekstfiler som nettstedet lagrer på din datamaskin. Filene kan kun leses av leverandøren og av deg selv, og benyttes for eksempel for å se om du har besøkt Nettstedet tidligere, tidspunktet for besøket samt hvilket annet nettsted du kom fra.

Du kan let slette informasjonskapsler fra datamskinen din ved hjelp av nettleseren som du bruker. Da anbefaler vi å se under hjelp i nettleseren din for å finne hvordan du håndterer og sletter informasjonskapsler.

Personopplysningsansvarlig

Golfstrøm ANS

Organisasjonsnummer: 915490107

Spireaveien 14a

0580 Oslo

Vedlikeholdråd

Oppbevar alltid produktene dine på en henger når de ikke er i bruk. Det er mulig å stryke stoffet, men bare på lav varme og med et håndkle mellom styrkejernet og stoffet. Vennligst les etiketten som finnes på innsiden av plagget.

Introduction

This terms and conditions aplly to orders which the customer („you“) sends to Golfstrøm Norway which is owned by Golfstrøm ANS, Nedre Bakklandet 20A, 7014 Trondheim, Tax ID: 915490107 at Golfstrøm’s Online Store website (www.golfstrom.no). By sending/placing an order at Golfstrøm’s website the customer agrees all of the terms and conditions. Sending/placing an order at Golfstrøm’s website means that the contract between customer and Golfstrøm ANS concludes. Before making/placing an order please be sure that you’ve read and understood all of the terms and conditions.

Before making an order at Golfstrøm’s website the customer has to read and accept terms and conditions, check the box „I have read and accept terms and conditions“.

Golfstrøm ANS reserves the right to change terms and conditions from time to time without noticing customers about changes in terms and conditions. Before sending/placing an order the customer is obligated to read the newest version of terms and conditions.

Terms and conditions that will apply to customer’s order will be those on Golfstrøm’s website (www.golfstrom.no) at the time the customer sends/places the order.

Customers who place/send order on Golfstrøm’s website have to be adult and not under guardianship with residental address in: Poland, Norway, Sweden, Danmark, Finland, Island, UK, Irland, Germany.

In case of sending orders to another countries than Norway customs fees can occur. It’s customers duty to pay all the customs fees and/or send documents which customs office require.

Golfstrøm Norway offers products, which are available at the time of sending/placing order. Placing the product in the shopping cart does not mean that choosen product will be reserved and can be bought by another customers before completing purchase.

If the product is out of stock on the product page „out of stock“ will occure.

The customer can check, change, cancel the orders in shopping cart menu before completing purchase.

Golfstrøm ANS reserves the right to withdraw any product at any time.

Registration

To send/place an order on Golfstrøm’s website we recommend to make an customer account. However the customers can make an order without making an customer account. In any case this means that the customer has to give true and up-to-date personal informations. It’s cutomers responsibilliy to uptade all of the personal data. We reserve the right to send orders just to private person.

It’s customer‘s responsibillity to keep the password in safe. If your password were used by another person or/and without your persmission, please contact Golfstrøm Customer Service immediately. We urge to read our Privacy Policy to get to know how and why we use customer’s data.

Ordering

The orders can be send/placed on Golfstrøm’s webstie (www.golfstrom.no). After the customer has made an order the customer will receive an e-mail, if customer supplied us with right and updated e-mail address, with order confirmation. If for any reason we cannot fulfill customer’s order, we will contact customer as quick as possible by e-mail or phone. If we have already received a payment for such order, we will contact the customer as quick as possible to refund the amount we have got in a most convenient way for customer.

Customers can check an order, total amount, which includes VAT and delivery fees before completing purchase.

Contract

Placing an order on Golfstrøm’s website means that the customer concludes an contract with Golfstrøm ANS. When the order is delivered the contract is fulfilled and finished. All the contracts which were concluded between Golfstrøm ANS and customers will be stored by the company in 5 years from the date of concluding of contract. The customer who concluded an contract can ask about the copy of the contract by sending an e-mail to our Customer Serive: customerserivce@golfstrom.no

Prices

The prices which are displayed on Golfstrøm’s website include VAT. In case of changing VAT the prices on Golfstrøm’s website will be updated. The prices which are displayed on Golfstrøm’s website do not include shipping costs. All the prices are in Norwegian Krones.

Shipment and shipping costs

Shipping costs will be different for particular countries. We always do our best to dispatch your order in the fastest possible time – mostly within 24 hours (monday – friday) from the time of sending an order confirmation. We send orders in the order in which they are placed. Despite that we send orders within 24 hours from the time of sending an order confirmation some unexpected delays may occur. If you don’t get an order confirmation within 48 hours after placing an order please contact Golfstrøm Customer Service.

If a customer don’t collect parcel after further attempts to delivering package or if the parcel won’t be collected from post office, Golfstrøm ANS will charge a customer with additional fees to cover delivery fees.

Delivery takes normally about 2 – 7 working days from the time of sending a sending confirmation. Delivery time may vary depending on where the order is to be delivered and can takes up to 30 days from the time of sending a sending confirmation. If delivery time exceeds 30 days, a customer may cancel the order. Golfstrøm ANS do not take responsibility for delays which are caused by post office, courier company, shipping services, customs office.

If the delay will be coused by Golfstrøm or by stock shortage Golfstrøm Customer Service will contact customer as soon as possible. In this case the customer may cancel an order and will get full refund.

If your order does not arrive by the scheduled date, plase contact Golfstrøm Customer Service.

The orders will be delivered to address you supplied us with in your customer account. Please check if your address is correct and updated. If you want that order will be send to another address please write an information about delivery address in a commentary field or contact Golfstrøm Customer Service right after sending an order.

Withdrawal of order

The customer has right to cancel or return purchased items within 14 calendar days from the time of delivery of the purchased items. In other words, the customer has right to buy items, try them at home and decide within 14 calendar days if customer wants to send them back or not.

If customer decides to cancel an order, please provide us with notice in writing by post, return form by filling up the return form on our website or by e-mail. Customer can use return form which is included to every sending. In each case, it must be sent within 14 calendar days from the time of delivery of purchased items. Then, customer has additional 14 calendar days to send ordered items to us. When we receive the returned items, and accept the return, the customer will receive the confirmation to the e-mail given in the customer account. After this we will provide a refund total amount for item/items and standard shipping costs in the same way we got payment, as soon as possible, within 14 days from the time of informing us about return or cancellation. Please contact Golfstrøm Customer Service if you want to choose another form of refund.

In each case, the customer has to pay for sending return parcel. If customer chose another form of shipping than standard shipping, the shipping fees will not be returned. If customer decided to return just part of ordered items (e.g.: a customer bought two dresses and want to return just one of them), the shipping fees will not be returned. We recommend to keep postage receipt, beacuase the customer is responsible for ordered items until the items arrive to us.

Returns

How to return ordered items?

  1. Fill up and send return form, which is included to every deliver to our postage address, send information about return on e-mail or fill up return form on our website;
  2. Pack all items you want to return in the same box we delivered to you. Remember to include return form and recipt;
  3. Send and pay for return;
  4. In case of cash on delivery package, check if you supplied us with your correct and updated account number. On this account number we will return the amount of money you have paid;
  5. Remeber to keep recpit from post office;

We ask you to treat ordered items and all it’s elements – boxes, labels, marks, stickers, security seals in a appropriate and right way. The items you want to return have to be returned in the same condition you have got. That means that items you want to return cannot be destroyed, dirty, washed, ironed, used, worn (you can just try it on) or changed. All the labels, marks, inserts, boxes, strings, cords, stickers and especially security seals cannot be changed and have to be in the same, originally place where they were when you got delivered items. The cannot be disconected, divorced from items and changed. In case of value reduction, missing, changing, destroying labels, marks, boxes, stickers and security seals the return will not be accepted.

Consumer is responsible for value reduction of items that appears after use beyond what is necessary to establish the nature, characteristics and functioning of the items.

Payment methods

Customers can choose payment method which are most convenient for tchem.

Debit card.

The customer can enter payment details form credit or debit card at the time that customer place an order – card number, name and surname, security code and expiry date to pay for ordered items. We accept MasterCard and Visa. The applicable amount will be reserved on customers card but will not be debited until the ordered items have been dispatched. We reserve the right to check the validity. credit status of customer’s card and whether the personal informations of the purchaser are correct.

Cash on delivery.

The customer can choose cash on delivery payment. In case of cash on delivery payment method, any additional fees will not be charged.

Discount Coupons.

If you have a Golfstrøm discount coupon with discount code, you can use this code in the moment of making an order. To enter discount code, click on ‘Enter Coupon to get discounts’ in the cart menu, then enter discount code and click on ‘Apply Coupon’. The discount will be applied automatically. You can use discount code just to get discount for item’s prices. You cannot use discount code to get discount for e.g: delivery. Total amount of discount cannot be higher than total amount of your order. Discound code cannot be applied after placing an order.

Our liability

Golfstrøm ANS is not responsible for any problems between Golfstrøm ANS and it’s customers, which can occur in case of wars, natural disasters, terrorist attacks, strikes, riots, uprisings, nuclear attacks, fires, floods and problems, which are caused by customs offices, shipping companies, post offices or which are caused by any other situations, which are out of our control.

The way customer use, store and care the products is customer’s responsibility. Golfstrøm ANS is not responsible for any damages, injuries, loses etc. which can be caused directly or indirectly by items bought in Golfstrøm’s website.

Colours

We do our best to reflect as accurately as possible the colours, structures and compositions of our products that appear on Golfstrøm’s website. It can happen that the colour differences between the colours shown on the Golfstrøm’s website and on your computer display can occur and this may be due to the colour reproduction on your computer.

Guarantee

If there is some faults or defects in the products you have bought on Golfstrøm’s website please contact Golfstrøm Customer Service immediately.

Ownership of rights

All intelectual property rights on Golfstrøm’s website – logotypes, photos, texts are owned by Golfstrøm ANS. You cannot use, store and copy any photos, logotypes, texts, which are on this website without permission.

Company informations

Golfstrøm ANS

TAX ID: 915490107

Address: Spireaveien 14a, 0580 Oslo

Website: http://golfstrom.no

E-mail address: golfstrom@golfstrom.no

How to care for products?

We recommend to store our items on clothes hangers. Ironing of clothes is possible, but on the lowest temperature with towel between iron and clothes. Please read label with informations about washing and ironing which is included to every item on it’s inside out.

Privacy Policy

Our privacy policy concerns Golfstrøm’s website customers and users of our website. Our privacy policy was written on the basis of norwegian law “Om behandling av personopplysninger, §8 bokstav a, §11 bokstav b.”

Golfstrøm ANS is obligated to protect your personal data. Our privacy policy describes how we collect, process, use and protect your personal data.

How do we use your personal data (name, surname, address, phone number, e-mail address)?

  1. to create your customer account;
  2. to contact with customers in case of problems with deliver or to answer customer’s quetions;
  3. to check customer’s majority;
  4. to send correspondence to customer’s postage address;
  5. to dispatch customer’s orders;
  6. to send offers and promotions;
  7. to inform about competition’s winners;
  8. to analyse customer’s data and orders to make personalised offers;
  9. to send researches and surveys to customers;

Customer’s data will be kept as long as necessary to carry out our services or for as long as we are required by law. Customer’s data will be storaged in our customer’s database to carry out our services, to analyse and for marketing purposes. You have right to get to know which informations about you we have and ask to delete informations about you from our customer’s database. We want to inform that it is not necessary to make an customer account to make an order in Golfstrøm’s website. However we recommend to make an customer’s account to give us opportunity to handle your orders in fastest possible way.

If informations about you are incorrect or irrelevant you have right to ask to have the informations corrected or removed. To get informations which we have about you, please contact Golfstrøm Customer Service. You have right to withdraw your consent to us using the data for marketing purposes.

Golfstrøm ANS do not sell, pass on, swap your data to third parties for marketing purposes. Your data can be forwarded to third parties just to carry out our services, e.g: shipping agents. We can forward your data to organisations such as credit reference for the purpose of credit rating checks, identity checks and debt collection.

We do our best to keep your personal data safe.

Cookies.

This cookies policy relates to website’s cookies files.

Cookies files are small text files, which are saved on your computer when you are using Golfstrøm’s website. We are using cookies to make your visit on our website more pleasant and easy. We do not use cookies to store your personal data.

There are two types of cookies:

  1. permanent and temporary: temporary cookies are automatically deleted from your computer when you close your browser. Permanent cokkies are stored as a file on your computer to the moment of deleting them manually or autmatically.
  2. our cookies and third party cookies: our cookies come from website’s server. Third party cookies come from third-party’s server we cooperate with, e.g: Google Analytics.

You can erase or turn off cookies from your computer or mobile device using your browser. For instruction on how to erase or turn off cookies please look under „Help” in your browser.

Entity responsible for customer’s data

Golfstrøm ANS

TAX ID: 915490107

Address: Spireaveien 14a, 0580 Oslo

Website: http://golfstrom.no

E-mail address: golfstrom@golfstrom.no